Nieuwsbericht

10 september 2020

Het kan de beste overkomen… Je doet je werk met veel vakmanschap en passie en opeens ligt er dan toch een klacht. Hoe kun je daar professioneel en zorgvuldig mee omgaan? Het CBKZ geeft graag handige tips en tools tijdens deze geaccrediteerde training.

Sinds de invoering van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ben je verplicht om een klacht over je zorgverlening te laten behandelen door een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Dat kan natuurlijk via het CBKZ. Maar voor een reactie op de klacht ben je zelf verantwoordelijk.

Inhoud van de training

Tijdens de training ga je interactief met de volgende vragen aan de slag:

  • Wat houdt de Wkkgz in?
  • Wat wordt er van je verwacht als je een klacht krijgt?
  • Wat is jouw rol en wat is de rol van de klachtenfunctionaris?
  • Hoe stel je een schriftelijke reactie op?
  • Hoe ga je om met een eventuele claim?
  • Hoe kun je een klachtgesprek goed aanpakken?

Accreditatie, datum en kosten

Accreditatiepunten

2 registerpunten bij een nascholing
4,5 registerpunten MIO

Datum/locatie
24 november van 13.30 tot 16.30 - regio Gorinchem

Kosten
€ 99 p.p.

Meer informatie/aanmelden

Aanmelden voor de training kan via de website van CBKZ.