Nieuwsbericht

08 augustus 2022

Afgelopen voorjaar heeft Perined voor de KNOV de jaarlijkse klantpreferentievragenlijst uitgezet onder alle verloskundigenpraktijken. 97,7% van de vragenlijsten zijn succesvol ingevuld.

Deze vragenlijst geeft inzicht in het zorgaanbod, de samenwerking, voorzieningen en bereikbaarheid van de praktijk. De klantpreferentievragenlijst is onderdeel van de indicatorenset Integrale Geboortezorg (indicator 11). De resultaten van de vragenlijst zijn nu beschikbaar.

Opvallende resultaten ten opzichte van verslagjaar 2020

- Een afname van praktijken die een digitaal spreekuur of videoconsult aanbieden.
- Een toename van praktijken die anticonceptiespreekuren aanbieden of spiraal plaatsen.
- Een toename van prakijken die Centering Pregnancy aanbieden.
- Een toename van praktijken die lachgas aanbieden bij de bevalling aan.

Benieuwd naar alle uitkomsten? Lees hieronder de volledige rapportage klantpreferentievragenlijst verslagjaar 2021.