Direct na de overdracht van het huidige KNOV-bestuur naar een nieuw bestuur start op 13 september Job Paulus als waarnemend directeur. Ook wordt de functie van chef verloskundige gecontinueerd en waargenomen, vanaf dan ingevuld door Rosanne van der Sterre-Poolen. Beide zijn nu senior programmamanager op het bureau. Zowel de bestaande directie, het huidige bestuur als de twee kandidaat-besturen staan volledig achter deze beslissing.
KNOV-voorzitter Carola Groenen: ”Op 9 september wordt een nieuw bestuur van de KNOV gekozen door de leden, waarbij er verder aan de toekomst wordt gewerkt. Dit is een goed moment om ook een nieuwe directeur en chef verloskundige aan boord te hebben. Mooi dat twee ervaren en bewezen collega’s deze stap kunnen zetten met frisse energie en de nodige kennis en kunde.”
Job Paulus kijkt er naar uit om te beginnen als waarnemend directeur: “Ik heb er heel veel zin in. En kijk er naar uit om samen met het nieuwe bestuur, het bureau en de leden ons in te zetten voor de verloskundigen.”
Naast de waarnemend directeur komt opnieuw de functie van chef verloskundige omdat dit goed werkt in de praktijk. Rosanne van der Sterre vertelt hierover: “Wij verdienen een nog krachtigere vereniging voor dit prachtige vak en alle verloskundigen. Ik ben trots dat ik mij daar als waarnemend chef verloskundige voor mag inzetten. Het nieuwe bestuur kan door het inzetten van Job en mij als team de tijd nemen om zich de rol van bestuurder van de KNOV eigen te maken en met elkaar de basis voor hun plannen verder uit te werken.”
Woord van dank
Op een passende wijze zal in september afscheid genomen worden van waarnemend directeur Boukje Clason en chef verloskundige Franka Cadée die met veel plezier en overtuiging ruim een half jaar het bureau hebben geleid. Zij kijken terug op een periode waarin veel is gebeurd. Zowel het bestuur als het bureau zijn hen beide zeer dankbaar voor hun inzet en de fijne samenwerking.
Vragen of in gesprek?
Tijdens het wekelijkse ‘KNOV in gesprek’ vanaf dinsdag 23 augustus is er alle gelegenheid om met het bureau in gesprek te gaan. De Teams-link vind je in de agenda (achter inlog).