Nieuwsbericht

15 oktober 2020

Om de service aan onze leden te verhogen maakt de KNOV informatie voor leden steeds beter
toegankelijk. Dat doen we niet alleen met een nieuwe website (waar we op dit moment hard aan werken), maar ook met de ontwikkeling van een zogenoemde chatbot. Met deze chatbot krijgen leden 24/7 antwoord op hun veelgestelde vragen.

Hoe werkt de chatbot?

De chatbot, genaamd Nora, is een digitaal programma. Het voordeel is dat je 24/7 je vraag kunt stellen, direct antwoord krijgt en verwezen wordt naar de juiste informatie op de website (interactieve zoekfunctie). Weet Nora het antwoord niet, dan wordt automatisch jouw vraag doorgestuurd naar de helpdesk. Je hoeft je vraag dus niet naar de helpdesk te mailen. De helpdesk beantwoordt de vraag waarop de chatbot geen antwoord heeft in principe binnen vijf werkdagen. Chatbot Nora kan uiteraard geen persoonlijke vragen beantwoorden.

Start chatbot Nora op 15 oktober

De veelgestelde vragen van leden uit 2019/2020 vormen de basis voor de kennis van Nora. De chatbot wordt gevuld per onderwerp. Op dit moment beantwoordt Nora alleen
vragen over het Kwaliteitsregister Verloskundigen. De chatfunctie wordt daarom in eerste instantie alleen geplaatst op de website van het Kwaliteitsregister Verloskundigen en op de pagina’s van KNOV.nl die betrekking hebben op het onderwerp Kwaliteitsregister Verloskundigen. Andere onderwerpen, zoals informatie over contracten, wet- en regelgeving en tarieven, volgen snel. Nora begint op donderdag 15 oktober om 18:00 uur.

Doe mee

Om Nora succesvol door te ontwikkelen, hebben we jullie feedback nodig. We nodigen jullie van harte uit om Nora uit te proberen en ons feedback te geven. Kom je zaken tegen die nog niet goed gaan of mis je vragen, meld het dan via Mijn Helpdesk in MijnKNOV.