28 juni 2024
Algemene Ledenvergadering 28 juni 2024

Dank aan iedereen die vandaag bij de Algemene Ledenvergadering (ALV) was, in Rotterdam of online. Het was een ontspannen bijeenkomst. Alle vragen die werden gesteld, ook die via de chat en de mail, zijn beantwoord tijdens de vergadering.

Er was veel tijd om met elkaar in gesprek te gaan en ook de prachtige locatie (BlueCity in Rotterdam) droeg bij aan de goede sfeer. Wát een uitzicht hadden we tijdens de koffie en de lunch!

Uitslag ALV

Alle voorgelegde punten zijn aangenomen. Dank voor het vertrouwen dat jullie hiermee weer hebben uitgesproken. De jaarrekening 2023 is goedgekeurd en er is decharge verleend aan het bestuur. Brigit Schoemaker is benoemd tot lid van de Financiële commissie en, we mogen Barbara Kwast verwelkomen als nieuw erelid van de KNOV.

Tijdens de voordracht als erelid kreeg Barbara van de aanwezigen een minutenlang applaus en na haar benoeming kreeg ze een staande ovatie. Het is inspirerend hoeveel Barbara heeft betekent voor het vak en voor zwangeren over de hele wereld. We zullen toestemming vragen aan Barbara om haar prachtige speech op een later moment met degenen te kunnen delen die er nu niet bij konden zijn.

Nieuw speldje voor ereleden

Zoals in december al toegezegd is er een prachtig speldje ontworpen voor de ereleden. Barbara kreeg het eerste speldje opgespeld, maar ook Marian van Huis en Simone Valk waren aanwezig en konden het speldje persoonlijk in ontvangst nemen. De andere ereleden krijgen het speldje binenkort toegestuurd.

Overzicht stemuitslagen

In het overzicht stemuitslagen kun je lezen hoeveel leden voor of tegen de verschillende punten hebben gestemd, behalve daar waar het gaat om stemming op personen. De stemcommissie, bestaande uit Corien van der Haar en Tineke De Backer, hebben de resultaten van de stemming ingezien en hebben hierop hun akkoord gegeven. Heb jij tegen agendapunten gestemd die zijn aangenomen en wil je hierover in gesprek? Neem dan contact op met het bestuur via: bestuursleden@knov.nl.

Aanwezigheid ALV's

Circa 85 leden waren online of fysiek aanwezig. We hadden gehoopt op meer. We horen graag wat voor jou een reden was om niet te komen of online je stem uit te brengen. Wellicht kunnen we daar voor toekomstige ALV's rekening mee houden. Je kunt je reactie sturen naar ALV@knov.nl.

Op weg naar de toekomst

Na de lunch volgde een leuke en nuttige middag over onze dromen over de toekomst en de (soms moedige) keuzes die we moeten maken als we ons vak toekomstbestendig willen maken. Een verslag van deze middag volgt later, evenals de notulen va de vergadering.

Stukken en foto's

Wil jij de stukken nog eens nalezen of nog even nagenieten van de mooie locatie en de aanwezige collega's? Ga dan naar de ALV-pagina